داکت اسپلیت

مزایا و معایب داکت اسپلیت

مزایا و معایب داکت اسپلیت | 09123449936 | سرویس و تعمیر داکت اسپلیت | با ما در تماس باشید و از ما مشاوره لازم را بگیرید.

ما در این ماقله کوتاه در مورد مزایا و معایب داکت اسپلیت صحبت می کنیم. با ما همراه باشید. مروزه داکت اسپلیت ها به عنوان یکی از رایج ترین سیستم های تهویه آپارتمانی به شمار می‌آیند که به علت فواید و مزایای مختلف، آن‌ها را در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می دهند. از جمله مزایای استفاده از انواع داکت اسپلیتها در پروژه ها، مجزا نمودن هزینه های مصرف انرژی از شارژ عمومی ساختمان است که منجر به مدیریت مستقیم مصرف کننده و اشراف آن بر میزان استفاده و نحوه ی استفاده در زمان معین می‌باشد که ازنتایج آن میتواند بهینه سازی مصرف انرژی باشد. اما با وجود این فایده و دیگر فواید استفاده از سیستم های تهویه آپارتمانی، عیبی که در اینگونه سیستم ها وجود دارد صدای مزاحم ناشی از الکتروموتور فن داکت ها است که به دلیل تعبیه آن درسقف کاذب آپارتمان ها یا مانند آن و یا جایی نزدیک به اتاقها مانند بالکن که در بسیاری از موارد باعث سلب آسایش وآرامش وحتی آزار دهنده است و ظاهراً گریزی از آن نیست. هرچند اقداماتی برای رفع این مشکل شده است ولی هنوز بطور کامل رفع نشده چرا که عمدتاً کارفرمایان به علل متعدد از قبیل عدم تصمیم گیری اولیه، کمبود جا، اختلاف سلیقه، عدم آشنایی با جزئیات فنی داکت اسپلیت ها، محلِ تعبیه و کارگزاری داکت اسپلیت ها را در داخل آپارتمان پیش بینی می کنند که نتیجۀ آن مشکلاتی است که بعد ها مصرف کننده با آن مواجه می‌شود. این سیستم ها در آمریکا و اروپا نیز رایج است اما محل کارگذاری آن در مکانی خارج از محل آپارتمان است و قاعدتا مشکلات موجود در ایران را به همراه ندارد.

مزیتهای استفاده از داکت اسپلیت | مزایا و معایب داکت اسپلیت

  1. یکی از برجسته ترین مزیت های این سیستم فراهم کردن اکسیژن تازه و دمیدن آن به درون خانه می باشد. داکت اسپلیت سیستمی دو بخشی از یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی است که توسط لوله های مبرد مسی به هم متصل شده اند یونیت داخلی که به اوپراتور هم معروف می باشد هوا را از بیرون سازه مکش می کند و پس از تنظیم میزان دما، انرا از طریق داکت ها یا کانال هایی در فضای منزل پخش می کند.
  2. باز گرداندن هوای درون خانه هم به اوپراتور از طریق دریچه بازگشت هوا دیگر مزیت این سیستم است. هوای درون خانه با هوای تازه وارد شده مخلوط شده تا دمای هوای تازه تر تا حدی تنظیم شود و با مصرف انرژی کمتری به دمای مطلوب برسد و این ویژگی سبب کاهش چشمگیر مصرف انرژی می شود.
  3. فیلتر کردن هوا و هزینه پایین این سیستم و نیز استقلال هر واحد در مصرف انرژی از دیگر فواید این سیستم هستند. امکان استفاده از کویل آب گرم برای فرایند گرمایش یکی از مزیت های خوب داکت اسپلیت است. این کویل در  بخش جلوی فن یونیت داخلی نصب شده تا با برخورد مولکول های هوا به کویل داغ سبب افزایش دمای هوا شود.

سایر مزیتهای استفاده از داکت اسپلیت عبارتند از | مزایا و معایب داکت اسپلیت :

  • راندمان گرمایشی بالا
  • برخورداری از قیمت مناسب
  • عدم پوسیدگی و خوردگی سطوح به دلیل استفاده از فین های آنتی اکسیدان
  • سازگاری بالا با طراحی و معماری داخلی
  • تأمین نمودن میزان اکسیژن کافی برای هر واحد آپارتمان
  • بدون نیاز به تکنسین نگهدارنده و تعمیر راحت
  • قابلیت نصب به صورت افقی با وجود فضای کم
  • دارای فیلتراسیون هوا، حذف رطوبت و کاهش آلودگی
  • مستقل بودن سیستم مطبوع
  • قابلیت طراحی سیستم متناسب با مناطق خیلی گرم و خیلی سرد

معایب استفاده از داکت اسپلیت | مزایای استفاده از داکت اسپلیت

  1. یکسان کردن دمای تمام اتاق ها و سالن های متصل به یک سیستم، از معایب این سیستم است و مانع آن می شود که فرد در اتاق مخصوص خودش آن دمایی را داشته باشد که می پسندد. البته می توان با نصب یک موتور برقی در دریچه اتاق مورد نظر حجم هوای وردی را تنظیم کرد و به این شیوه دما را تا حدودی به دلخواه تنظیم کرد. ولی نصب چند موتور برقی در هر خانه سبب افزایش هزینه های سیستم می شود.
  2. یکی از معایب این سیستم، صدای آن هنگام کار کردن است. این صدا به دلیل نصب یک فن بزرگ در یونیت داخلی با هدف رساندن حجم هوای کافی به تمام فضاهای مورد نیاز است. ولی با پیاده سازی درست سیستم، می توان از صدای آن تا حد زیادی کاست و به جای کانال های مربعی و مستطیلی از داکت های گرد با لایه عایق استفاده کرد.

سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی از هر برندی

ما با داشتن سرویسکاران و تعمیرکاران خبره در بهترین شرایط و با بهترین قیمت های روز سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی جنرال گلد را برای شما انجام می دهیم.

یک کامنت بزار

ایمیل شما منتشر نمی شود ضروری : *