داکت اسپلیت

مزایا و معایب داکت اسپلیت گری

داکت اسپلیت ها به نوعی سیستم تهویه مطبوع گفته می شود که به صورت مستقل کار می کنند. این دستگاه برلی واحدهای مسکونی و تجاری استفاده می شود. تفاوت مشخصی که در خصوص داکت اسپلیت ها به خصوص داکت اسپلیت گری نسبت به سایر کولرهای گازی یا معمولی دیده می شود، سطح کانال کشی آن است. در واقع پروسه سرمایش و گرمایش به واسطه کانال صورت می گیرد و شاید یکی از دلایلی که نام دیگر این محصول اسپلیت کانالی است، نیز همین باشد.

حتما بخوانید : مزایا و معایب داکت اسپلیت

اگر دقت داشته باشید پنل در کولرهای گازی به صورت روکار اجرا شده است و روی دیوار نصب می شود و قابل رویت است اما برای داکت اسپلیت گری هوای گرم و سرد به واسطه یک سری دریچه هایی که زیر سقف اجرا شده است صورت گرفته و به شکل توکار هستند. داکت اسپلیت گری این قابلیت را دارد که در فصل زمستان گرمایش لازم و در فصل تابستان سرمایش لازم را اجرا کنند. به این ترتیب تامین هوای مطلوب و دلپذیر در همه فصول صورت می گیرد.

اجزای داکت اسپلیت گری

اگر اطلاعات درستی در خصوص اجزای سازنده داکت اسپلیت گری داشته باشید می توانید پروسه خرید را آسانتر انجام دهید.

اصلی ترین بخش های به کار رفته در داکت اسپلیت گری شامل یونیت های داخلی، خارجی، لوله های مسی و کانالهای خاص هستند و همینطور یک سری دریچه های ورود هوا به محیط نیز برای آن طراحی و اجرا شده است.

  • یونیت خارجی: این قطعه یکی از مهمترین بخش های داکت اسپلیت گری محسوب می شود که نام دیگر آن کندانسور است. کندانسورها در بخش بیرونی ساختمان اجرا می شوند و معمولاً نصب آنها باید در فضای باز صورت بگیرد.
  • یونیت داخلی: نام دیگری که برای یونیت داخلی در نظر گرفته شده است هواساز است که در بخش داخل ساختمان اجرا می شود و معمولاً زیر سقف کاذب قرار می گیرد. هوای موجود در یونیت داخلی به واسطه تبادل حرارتی با گازهای مبرد خنک خواهد شد.
  • لوله مسی: معمولاً در داکت اسپلیت گری لوله هایی طراحی شده است که سبب اتصال یونیت داخلی و خارجی بهم می شود. گاز مبرد خنک شده می بایست به واسطه این لوله ها به یونیت داخلی منتقل شود.
  • کانال: معمولاً کانال های به کار رفته برای داکت اسپلیت گری به صورت گرد و چهارگوش است و کانال ها عامل اصلی اتصال یونیت داخلی به دریچه ها هستند. هوای سرد شده از یونیت داخلی به سمت دریچه حرکت می کند و به فضای مورد نظر هدایت خواهد شد.
  • دریچه ها: اگر به بخش انتهای کانال ها دقت شود، یک سری دریچه طراحی شده است به طوری که سبب انتقال هوای سرد و گرم به اتاق می شود.
  • ترموستات: ترموستات یکی از مهمترین اجزای داکت اسپلیت گری محسوب می شود و عملیات تنظیم دما و سرعت کارکرد فن به واسطه ترموستات صورت می گیرد.

اجزای یونیت خارجی داکت اسپلیت گری

از آنجایی که سوال در خصوص یونیت خارجی داکت اسپلیت گری بسیار زیاد است. بهتر است در این زمینه یک سری بررسی ها صورت بگیرد. در بخش یونیت خارجی از کمپرسور، کویل، شیر منبسط کننده و همینطور شیرهای چهار طرفه استفاده شده است. معمولاً یونیت خارجی برای داکت اسپلیت به نسبت اسپلیت های معمولی بزرگتر هستند. در این راستا نیاز به فضای بزرگتری دارند.

کمپرسوری که در داکت اسپلیت گری استفاده می شود بر اساس مدل و تکنولوژی به کار رفته اغلب از نوع روتاری یا اسکرول هستند و صدا و لرزش کمی دارند و به طور کلی راندمان بالایی برای آنها دیده می شود. کندانسورها به صورت هوا خنک بوده و همینطور از قطعات فن و الکتروموتور نیز برای آنها استفاده شده است. برای اینکه حالت گرمایش و سرمایش در داکت اسپلیت گری به طور کلی معکوس شود یک سری شیرهای چهار طرفه نیز طراحی شده است.

اجزای یونیت داخلی داکت اسپلیت گری

همانطور که اشاره شد، یونیت داخلی داکت اسپلیت گری مشهور به هواساز است. این بخش شامل کویل و فن و تجهیزات تخلیه آب بوده و از فیلتر مخصوصی برای آن استفاده شده است. بخار آب تبدیل شده به مایع اغلب بر اساس رطوبت گیری از هوا تخلیه می شود. تعداد فن و همینطور نوع قرارگیری فن ها برای داکت اسپلیت گری بسیار مهم است و ابعاد کندانسورها در یونیت های داخلی و خارجی ارزیابی شده و بر اساس ظرفیت و نوع طراحی سنجیده می شود.

انواع داکت اسپلیت گری

داکت اسپلیت گری به طور کلی به دو شکل معمولی و اینورتر عرضه می شود.

در مدل های اینورتر از کیت های اینورتر استفاده شده است و به آن مدل اینورتر دار گفته می شود. این کیت روی کمپرسور نصب می شود و به نوبه خود وظیفه دارد دور موتور را تغییر دهد. در این رویکرد داکت اسپلیت گری زمانی که نیاز به دور موتور حداکثری نداشته باشد، دیگر موتور را خاموش نکرده و تنها دور موتور آن را کمتر می کند. در این راستا مصرف برق نیز کاهش یافته و هزینه ها کمتر می شود.

مدل های معمولی داکت اسپلیت گری دارای اینورتر نیستند و معمولاً کمپرسورها با دور موتور حداکثری کار می کنند حتی اگر نیازی به این میزان کارکرد نباشد.

یکی از مهمترین مزایایی که داکت اسپلیت اینورتر به نسبت مدل معمولی دارد اینکه صدای کمی داشته و طول عمر بیشتری دارد و از نظر راندمان نیز شرایط خوبی برای آن ارزیابی شده است. به طور کلی تقاضا برای این مدل از داکت اسپلیت گری بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت داکت اسپلیت گری

هر سیستم گرمایش و سرمایش یک سری مزایا و معایب دارد. شاید در نگاه اول قیمت داکت اسپلیت گری بسیار گران بنظر برسد اما یک سری فاکتورهای مهم برای تعیین قیمت این محصول دیده می شود که بهتر است به شکل کاملاً دقیق بررسی شود.

  • یکی از بخش های مهم تعیین قیمت داکت اسپلیت گری، سیستم های مکمل گرمایشی است که برای ان اجرا می شود. در واقع داکت اسپلیت ها اغلب به عنوان یک سیستم سرمایشی شناخته می شوند. بارها دیده شده که یک داکت اسپلیت دارای پروسه سرمایشی بسیار قدرتمندی است اما در زمینه گرمایش بازدهی خوبی ندارد. در این راستا برند گری از یک سری سیستم های مکمل گرمایشی استفاده کرده است تا به واسطه انرژی برق و کمپرسور بتواند عملیات گرمایش و سرمایش را انجام دهد. این تکمیل کننده های گرمایشی هزینه اضافه ای برای داکت اسپلیت ها ایجاد می کنند. در واقع یک کویل آب گرم در بخش اواپراتور نصب می شود تا در فصل سرد بتواند آب گرم ارسالی را از موتورخانه به لوله های کویل شده ارسال نماید. همینطور نیاز به یک سری فن اواپراتور است که هوا را از بین این لوله ها عبور ده و در نهایت هوای گرم به سمت کانال های مخصوص هدایت شود.
  • دمپر های الکتریکی از دیگر مواردی هستند که بر قیمت داکت اسپلیت گری تاثیر می گذارند. می دانیم که داکت اسپلیت ها در واقع همان کولرهای گازی با ابعاد بزرگتر هستند. این محصول به شکلی طراحی شده است که یونیت های داخلی آن می بایست زیر سقف کاذب نصب شود. موضوع از این قرار است که معمولاً اسپلیت ها هوای همه اتاق ها و سالن های متصل به خود را به یک میزان گرم یا سرد می کند و شاید نیاز به دمای یکسان برای همه اتاق ها نباشد. در این راستا برند گری یک تصمیم تازه گرفته است به طوری که از یک دمپر الکتریکی در مسیر هر یک از کانال های ورودی به اتاق ها استفاده می شود. این دمپر ها باز و بسته می شوند و در به واسطه طراحی که دارند سبب کنترل هوای ورودی به اتاق می شود. دمپر های الکتریکی معمولاً قیمت بالایی دارند و یکی از دلایل افزایش قیمت داکت اسپلیت گری، اجرای همین قطعه در دستگاه است.
  • کانال ها سومین فاکتور مهم برای ارزیابی قیمت داکت اسپلیت گری محسوب می شوند. هوای گرم و یا سرد منتشر شده به واسطه داکت اسپلیت ها می بایست از طریق کانال ها به اتاق ها و سایر بخش ها منتقل شوند. از سوی دیگر نحوه کانال کشی برای ساختمان ها معمولا متفاوت بوده و جنس و ابعاد کانال ها نیز با هم فرق دارد و همه
  • این موارد سبب گران شدن قیمت داکت اسپلیت گری می شود. در صورتی که اجرای کانال ها زیر سقف کاذب صورت بگیرد می بایست از عایق های حرارتی و رطوبتی استفاده شود. عایق کاری نیز بخش دیگری از هزینه محسوب می شود.
  • از دیگر فاکتورهای مهم برای تعیین قیمت داکت اسپلیت گری، مربوط به میزان مصرف انرژی دستگاه است. برند گری تنوع زیادی در این زمینه قائل شده است و معمولاً دستگاه هایی که دارای سنسورهای کاهش مصرف انرژی هستند قیمت گران تری به نسبت سایر دستگاه ها دارند.
  • میزان صدای یونیت داخلی نیز بر روی قیمت تمام شده داکت اسپلیت گری تاثیر می گذارد. همینطور ظرفیت برودتی و حرارتی دستگاه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. از یاد نبرید که کیفیت ساخت کندانسورهای گری بی نظیر است و مقداری افزایش قیمت به دلیل متریال های فوق حرفه ای برای این کندانسورها است.

نصب داکت اسپلیت گری

از آنجایی که نصب داکت اسپلیت گری کمی دشوار است، در این بخش مراحل نصب داکت اسپلیت گری را تا حدودی با شما در میان می گذاریم.

1-    در ابتدا نیاز است که ابعاد و مقدار ظرفیت دستگاه به طور دقیق مشخص شود که این کار توسط تیم نصب نمایندگی گری با دقت بالایی صورت می گیرد. پس از مشخص شدن ابعاد نیاز است که محل قرار گیری یونیت های داخلی و خارجی ارزیابی شود و همینطور باید سطح لوله کشی برای هر دو یونیت نیز محاسبه شود که کار نسبتاً تخصصی است. حال باید یک متخصص کانال طراحی های لازم را انجام دهد. از یاد نبرید که همه مراحل گفته برای نصب داکت اسپلیت گری به عنوان پیش نیاز است بنابراین هر نوع سهل انگاری در محاسبه شرایط اندازه گیری مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

2-    حال نوبت به نصب یونیت داخلی داکت اسپلیت گری در مکان مناسب است اما اینکه چه مکانی برای نصب مناسب است نیز شرایط خاص خود را دارد. دقت شود که یونیت داخلی می بایست در بخشی اجرا شود که افراد در آن حضور دائمی ندارند. مثلاً اتاق خواب هرگز انتخاب خوبی برای نصب یونیت داخلی نخواهد بود چون تا حدودی دارای صدا هستند و مشکل ساز می شوند. معمولاً سقف کاذب بهترین گزینه برای نصب یونیت داخلی به صورت توکار است.

3-    در گام سوم نوبت به نصب یونیت خارجی می شود. یونیت خارجی مهمترین عضو داکت اسپلیت گری است و نصب آن باید به دقت صورت بگیرد. در صورتی که نیاز است چند کندانسور در کنار هم قرار بگیرد باید مکان مناسب به دقت انتخاب شود و اصول و قوانین نصب نیز اعمال شود.نصب کندانسور نباید در مکانی باشد که در معرض نور آفتاب قرار دارد. چون نور آفتاب سبب ایجاد اختلال در فرایند کار کندانسور شده و در نهایت امکان سوختن قطعات نیز وجود خواهد داشت.

4-    نصب لوله مسی گام چهارم از اجرای داکت اسپلیت گری محسوب می شود. معمولاً نصب این لوله ها باید از یونیت داخلی به یونیت خارجی باشد به طوری که با نوع دستگاه متناسب بوه و از نظر ارتفاع و طول مجاز باشد.

5-    در گام برق کشی نیاز است که از مهندسین برق استفاده شود تا خطرات احتمالی به حداقل برسد. معمولاً پس از برق کشی نیاز به تست آن است تا از استاندارد بودن پروسه برق کشی اطمینان حاصل شود. در صورتی که در زمان کار کردن، سیستم به درستی عمل نکند و یا صدای بلندی شنیده شود یعنی برق کشی به درستی صورت نگرفته است.

6-     کانال کشی گام ششم از پروسه نصب داکت اسپلیت گری محسوب می شود و مهمترین بخش است. در این بخش نیاز است که ابعاد کانال، سطح مکش، کشش و همینطور دهش دریچه ها ارزیابی شود. در غیر این صورت هوای مطلوبی ایجاد نخواهد شد. کانال کشی باید به شکل اصولی باشد و به طور کلی بهترین ابعاد برای دریچه در نظر گرفته شود.

7-    در گام هفتم در ابتدا باید از اجرای درست گام های قبل اطمینان حاصل کرد و سپس نوبت به آخرین مرحله از نصب داکت اسپلیت گری خواهد بود. در این گام هواساز و کندانسور در مکان اصلی خود نصب و اجرا می شوند. نصب می بایست کامل باشد.

دقت کنید که نصب داکت اسپلیت گری باید به شکلی صورت بگیرد که دستگاه در موقعیت درست خود اجرا شود بنابراین در صورتی که هر بخش با مشکل یا سهل انگاری روبرو شود بر روی عملکرد کل دستگاه تاثیر می گذارد.نکته مهم دیگر در خصوص تعمیر و سرویس داکت اسپلیت گری است که بهتر است هر شش ماه یکبار به واسطه تعمیرکار سرویس برند گری صورت بگیرد. گاه دیده می شود که دمای محیط به خوبی خنک نشده و یا ریموت داکت اسپلیت گری به درستی کار نمی کند و سیستم گرمایشی از کار افتاده است. از سوی دیگر داشتن آبریزش در زمان کار نیز دردسرساز خواهد بود. بهتر است در انتخاب یک سرویس کار حرفه ای دقت لازم را داشته باشید تا جلوی صدای ناهنجار یونیت ها رفته شود و باد داکت اسپلیت نیز کاهش یابد.

نمایندگی داکت اسپلیت گری

خرید از نمایندگی داکت اسپلیت گری یک روش برد برد است! حقیقت این است که معمولاً محصولات گری در بازار ایران با تنوع زیادی همراه هستند، این موضوع سبب می شود که یک سری سوء استفاده در خصوص این برند صورت بگیرد مخصوصاً محصولاتی که از بانه عرضه می شود اغلب به صورت کپی بوده و محصول اصل و با کیفیت نخواهد بود. به این منظور ما به عنوان نماینده رسمی برند گری در ایران پروسه خرید داکت اسپلیت گری بدون واسطه و با ضمانت کیفیت را فراهم ساخته ایم.

ثبت سفارش بسیار آسان است کافیست محصولی که مورد نظر شماست را در سایت جستجو کنید و اطلاعات لازم در مورد محصول را مطالعه نمایید. سپس این امکان در اختیار شما قرار می گیرد که بتوانید از هر نظر محصول را مورد بررسی قرار دهید و سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید. ثبت سفارش برای داکت اسپلیت گری به صورت 24 ساعته صورت می گیرد و شرایط به شکلی است که کاربر بتواند از وضعیت سفارش خود مطمئن شود.

موضوع دیگر در مورد قیمت داکت اسپلیت گری است. در صورتی که از نمایندگی اسپلیت گری خرید کنید هزینه های واسطه از بین می رود و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی برای خرید محصولات گری نخواهید بود.

شما می توانید پس از ثبت سفارش از موقعیت سفارش خود اطلاعات کافی داشته باشید. دستگاه به تمام نقاط ایران ارسال می شود و پروسه ارسال کاملاً دقیق و درست صورت می گیرد به طوری که هیچ آسیبی به دستگاه وارد نخواهد شد.

اینطور که بررسی ها نشان می دهد محصولات گری که از بانه وارد بازار شده است غیر استاندارد بوده و قطعات کپی به صورت مونتاژ شده برای آن دیده می شود. از سوی دیگر کسانی که قصد دارند محصولات گری را با کیفیت بالا و نازلترین قیمت خریداری کنند می توانند با تیم فروش ما ارتباط بگیرند و سوالات خود را بپرسند.

راهنمای خرید داکت اسپلیت گری

  • برای اسپلیت گری باید در ابتدا به یک سری سوالات پاسخ دهید:
  • این محصول را برای چه متراژی می خواهید؟
  • مکان مورد نظر شما دارای چه نوع کاربری است؟ تجاری، اداری و یا مسکونی؟
  • میزان جریان مجاز از کنتور منطقه شما چند آمپر اعلام شده است؟
  • وضعیت آب و هوایی منطقه شما به چه صورت است؟
  • ارتفاع سقف منزل شما چقدر است و چه تعداد پنجره برای منزل طراحی شده است؟
  • لوله کشی و جانمایی برای اسپلیت گری در منزل شما امکان پذیر است یا خیر؟

دقت داشته باشید که منظور خرید اسپلیت گری نیاز است دره انرژی سازمان استاندارد را بررسی کنید. همینطور می بایست محل قرارگیری پنل خارجی و داخلی بررسی شود و میزان پرتاب باد و سطح فیلتراسیون هوا نیز مورد بررسی قرار بگیرد. ابعاد و وزن دستگاه از دیگر موارد مهم محسوب می شود.

نکته مهم دیگر در راستای خرید اسپلیت گری، گارانتی محصول است. در واقع کیفیت یک محصول وابسته به گارانتی است اگر گارانتی موقعیت درستی داشته باشد می توان به خرید اطمینان داشت.

شرایط خدمات پس از فروش و پشتیبانی را در خرید اسپلیت گری به دقت بررسی کنید. از تیم نمایندگی اسپلیت گری بخواهید برای شما توزیع دهد که خدمات پس از فروش برای چه مواردی اعمال می شود.

به نوع کمپرسور داکت اسپلیت گری دقت کنید!

ما به عنوان نمایندگی اسپلیت گری در ایران خود را موظف می کنیم که یک نکته مهم را در اختیار شما قرار دهیم. مهمترین بخش اسپلیت گری، کمپرسور آن است بنابراین کمپرسور باید از نظر مدل و انواع بررسی شود. کمپرسورهای روتاری معمولاً شامل تکنولوژی های به روز هستند اما اینورترها بهترین گزینه محسوب می شوند چون کم مصرف بوده و به نسبت سایر کمپرسورها گزینه عالی خواهند بود. از سوی دیگر باید موقعیت منطقه شما در انتخاب کمپرسور ارزیابی شود. برخی از مناطق که به نسبت گرمسیری هستند نیاز به کمپرسورهای تروپیکال دارند بنابراین بسیار مهم است که موقعیت منطقه خود را بررسی کنید و سپس اقدام به ثبت سفارش داشته باشید. در صورتی که در مناطق بسیار گرمسیر سکونت دارید حتماً نیاز به اسپلیت گری از نوع کمپرسور تروپیکال خواهید داشت. این دستگاه کیفیت بالایی دارد و به طور کلی بهترین گزینه برای محیط های گرم محسوب می شود.

در خصوص ظرفیت اسپلیت گری دقت داشته باشید معمولاً واحد اندازه گیری انرژی گرمایی بسیار مهم است و برای همه تاسیسات برودتی و حرارتی مورد بررسی قرار می گیرد. البته که ظرفیت مورد نیاز برای کاربری های مسکونی به نسبت تجاری کمتر است و گاه بدون دقت به این بخش هزینه ای بابت یک اسپلیت گری با ظرفیت بسیار بالا می کنید که اصلاً نیازی به این کار نیست.

سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی گری

ما با داشتن سرویسکاران و تعمیرکاران خبره در بهترین شرایط و با بهترین قیمت های روز سرویس و تعمیر داکت اسپلیت و کولر گازی جنرال گلد را برای شما انجام می دهیم.

یک کامنت بزار

ایمیل شما منتشر نمی شود ضروری : *