کولر گازی

لرزش و صدای کولر گازی

لرزش و صدای کولر گازی

علت صدای کولر گازی

  • وجود جسم خارجی داخل کندانسور
  • شکستن تیغه های فن
  • دستگاه هنکام نصب تراز نیست
  • درست نبستن قاب جلوی کولر گازی
  • شل شدن پایه های کندانسور کولر گازی
  • عدم روغن کاری کولر گازی

صدای کولر گازی و لرزش آن می تواند به هر علتی بستگی داشته باشد. یکی از این عوامل در وجود صدا در کولر گازی بر اثر وجود جسم خارجی در کندانسور (کندانسر) کولر گازی، شکستن تیغه های فن کولر گازی، تراز نبودن دستگاه کولر گازی، درست نبستن قاب جلوی درب کولر گازی و … باشد.

از شایع ترین مشکلاتی که کولر گازی دچار آن می شود ایجاد لرزش و صدای کولر گازی می باشد که وجود این صداهای آزار دهنده و ناهنجار می تواند از پانل (یونیت داخلی) یا از یونیت خارجی کندانسور (کندانسر) کولر گازی باشد. حال به بررسی عوامل بوجود آورنده ی این صداها می پردازیم و راه حل هایی در جهت تعمیر کولر گازی پیشنهاد می دهیم و اگر به دنبال یک تعمیرکار کولر گازی در تهران هستید می توانید با مراجعه به وب سایت نسیم تهویه لیستی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات را بیابید.

علت لرزش و صدای کولر گازی

همانطور که در مطالب پیشین گفته شد کولر های گازی از دو قسمت تشکیل شده است. بخش داخلی کولر گازی که در داخل ساختمان و بخش خارجی کولر گازی که در خارج از ساختمان و معمولا روی پشت بام نصب می شوند. گاهی برخی عوامل خارجی و یا خراب شدن بعضی قطعات کولر گازی سبب می شود که کولر گازی صدایی بیشتر از حد نرمال تولید کند.

وجود جسم خارجی داخل کندانسر کولر گازی

اگر کولر گازی بطور طبیعی کار می کند اما بطور ناگهانی صدایی از آن می شنوید، این احتمال است که در داخل کندانسور جسم خارجی افتاده باشد و باعث ایجاد لرزش و صدای کولر گازی باشد. پنل خارجی به علت اینکه در فضای آزاد قرار دارد مکان مناسبی برای لانه کردن پرندگان یا جانوران موذی است، لذا، اگر صدای ناهنجاری از پنل خارجی شنیدید، ابتدا کولر را خاموش کنید و برق آن را قطع نمایید.

سپس پنل خارجی را بررسی نمایید می توانید با کمک یک چراغ قوه داخل آن را به وضوح ببینید. در صورت مشاهده هر گونه شی خارجی یا حیوانی آن را خارج نمایید و بعداز اینکه مطمئن شدید دیگر چیزی داخل پنل خارجی نیست می توانید مجددا کولر را روشن نمایید و اگر صدای کولر گازی عادی شد، مطمئن باشید که مشکل برطرف شده است.

شکستن تیغه های فن

تیغه های فن می تواند بر اثر گیر کردن جسمی بین آنها بشکند و یا موجب تاب برداشتن تیغه ها شود و این می تواند سبب تولید صدای ناهنجار شود بنابراین ابتدا پره های فن را با دقت بالا نگاه کنید و اگر شکسته بود آن را تعویض و اگر انحنا برداشته بود آن را با دقت و به آرامی به حالت قبل برگردانید.

دستگاه هنگام نصب تراز نیست

بهتر است بدانید تراز بودن پنل داخلی و پنل خارجی کولر گازی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در هنگام نصب کولر گازی به تراز بودن هر کدام دقت نکرده باشید، این عدم تراز بودن به مرور زمان باعث می شود تا کولر گازی صدای ناهنجار بدهد. در این حالت توصیه می شود از یک نصاب کولر گازی ماهر کمک بگیرید و دستگاه را به صورت تراز قرار دهد. برای یافتن اطلاعات تماس نصاب کولر گازی تهران می توانید به سایت نسیم تهویه مراجعه نمایید.

درست نبستن قاب جلوی کولر گازی

از دیگر دلایل ایجاد صدای کولر گازی درست نبستن درب جلوی پنل کولر می باشد. در صورتیکه این درب را به درستی نبسته باشید هنگامی که کولر گازی مشغول کار است صدای تق تق کولر گازی باعث آزار شما خواهد شد. برای حل این مشکل می توانید درب جلوی قاب پنل را به آرامی ببندید.

شل شدن پایه های کندانسور کولر گازی

توجه داشته باشید که لق شدن مهره ها و پایه های پنل خارجی باعث می شود تا کولر گازی هنگام کار صدای ناهنجار تولید کند. برای رفع این مشکل باید کولر گازی خود را آچارکشی کنید.

عدم روغن کاری کولر گازی

با توجه به آلودگی کلان شهر تهران روغن کاری کولر گازی امر مهمی است که حتما یک سرویس کار کولر گازی تهران با تجربه و ماهر آن را در نظر می گیرد. اگر موتور فن خراب شده باشد یا به درستی روغن کاری نشود باعث می شود کولر گازی حین کار کردن صداهای ناهنجار تولید کند. در این حالت برای از بین بردن صدای کولر گازی باید هر چه سریع تر کولر را خاموش کنید تا خسارات بیشتری را به شما متحمل نکرده است، سپس با یک سرویس کار کولر گازی تماس بگیرید.

یک کامنت بزار

ایمیل شما منتشر نمی شود ضروری : *