داکت اسپلیت

جوشکاری کویل داکت اسپلیت

جوشکاری کویل داکت اسپلیت

کویل داکت اسپلیت از سیستم‌های تامین‌ کننده سرمایش و گرمایش می‌باشد که کویل آبگرم داکت اسپلیت برای فصل سرما و اواپراتور در فصول گرم سال کاربرد دارد. کویل های داکت اسپلیت از متریال مس تولید شده و در انواع مختلف سایز تیوب مسی تغییر میکند. کوئل آب گرم از پرمصرفترین نوع در انواع داکت اسپلیت بوده و راندمان گرمایی را افزایش می‌دهد. این نوع تجهیزات در واحدهای مسکونی، اداری و تجاری داخل پکیج دیواری یا موتورخانه کارایی دارند. همچنین گرمایش توسط سیستمهای داکت اسپلیت مصرف برق کمتری را نسبت به کمپرسور دارا است. شرکت کویل سازی تهویه دی ایکس یکی از معتبرترین سازندگان در زمینه تولید کویل آبگرم داکت اسپلیت میباشد. با ما در نسیم تهویه همراه باشید .

کویل داکت اسپلیت چیست؟

کویل آبگرم قابلیت نصب بر روی یونیت داخلی داکت اسپلیت را دارد. به صورتی که آب گرم را از طریق پکیج گرمایشی و یا موتورخانه مرکزی تامین می‌نماید. سپس در ادامه باعث میشود دستگاه در فصول سرد سال بشکل یک سیستم گرمایشی عمل نموده و فضای درونی ساختمان‌ها را گرم کند. با نصب کویل گرمایشی داکت اسپلیت دیگر نیازی به روشن کردن کمپرسور دستگاه نخواهد بود و موجب صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. نحوه عملکرد اینگونه می‌باشد که فن یونیت داخلی با مصرف اندک نیروی برق جریان هوا را از میان فین‌های کوئل آبگرم عبور میدهد و در انتها هوای گرم را در داخل ساختمان منتشر میکند. در کویل فین دار داکت اسپلیت از هوای برگشتی درون هر واحد استفاده می‌گردد تا راندمان کاری بالا رود و سوخت کمتری هدر بشود. عمل سرمایش و گرمایش این مدل دستگاه‌ها توسط حرکت هوا در هواسازها با مکش هوای داخلی انجام می‌پذیرد.

کویل گرمایشی در کاهش هزینه‌های انرژی بسیار شاخص و معروف است. همچنین علاوه بر داکت اسپلیت از آن در هواسازها، ایرواشر، فن کوئل و سایر تجهیزات تهویه مطبوع بکار برده میگردد. شرکت‌های زیادی تولید کننده این محصول هستند و می‌توان کمپانی‌های خارجی همانند کویل آبگرم سامسونگ، الجی و هایسنس را برای نمونه نام برد.

ابعاد کویل اسپلیت

ابعاد کوئل‌های داکت اسپلیت بر اساس ظرفیت برودتی آن‌ها تعیین می شود. واحد ظرفیت برودتی برای کویل های گرمایشی یا آبگرم داکت اسپلیت طبق BTU اندازه گیری می‌گردد. در نتیجه هنگام محاسبه ابعاد کوئل‌ها احتیاج به محاسبات دیتای اولیه داریم که مشمول دبی آب در گردش، حجم میزان هوادهی، دمای ورودی و خروجی از مبدل، همراه با مقدار متر مکعب فضای نیازمند گرمایش میشود. کویل ابگرم به طور استاندارد از لوله های مسی با سایز 3.8 . الی 5.8 اینچ طراحی میشوند که بسته میزان ظرفیت درخواستی از 2 تا 4 ردیفه محاسبه میگردد

انواع روش‌های تامین آب گرم کوئل

به دو روش کویل ابگرم داکت اسپلیت خنک سازی فضای ساختمان‌ها را عهده دار است:

  1. تامین آبگرم کویل توسط موتورخانه : آب گرم مورد نیاز جهت عملکرد گرمایشی یونیت داخلی کویل اسپلیت از موتور خانه فراهم میگردد و توسط پمپ به کویل‌ها انتقال می‌یابد. فن‌ها (بلوور) با حرکت دادن هوا از کنار مبدل‌ها موجب گرم شدن آنها می‌شود. سپس هوا از طریق کانال‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان پخش شده و محیط را گرم می‌کند. بخاطر عملکرد فن دراین سیستم‌ها نیازی به لوله کشی و رادیاتور نمی‌باشد.
  2. تامین آب گرم کوئل از طریق پکیج : در این روش گرمایشی فراهم نمودن آبگرم درخواستی کویل توسط پکیج گرمایشی انجام می گردد. هنگامی که پکیج گرمازا درون فضای مفید ساختمان نصب شود دیگر احتیاجی به موتورخانه جهت تامین ابگرم نیست. 

مزایای استفاده از کویل اسپلیت

  • فضای مفید ساختمان با استفاده از کانال کشی افقی نسبت به عمودی در سیستم‌های کولر آبی افزایش می‌یابد
  • هزینه‌های نگهداری در مقایسه با تجهیزات چیلر مرکزی یا مینی چیلرها کمتر است
  • کویل گرمازا داکت اسپلیت راندمان بالاتری را از انواع رادیاتور دارا میباشد
  • گرمایش و سرمایش هر واحد استقلال کامل دارد

قیمت و خرید کویل آب گرم داکت اسپلیت

قیمت تمام شده یک کویل آب گرم داکت اسپلیت به ظرفیت و شرکت تولید کننده وابسته می‌باشد. هرچه ظرفیت افزایش یابد مسلما هزینه نهایی بالاتر میرود. قیمت کویل‌ اسپلیت با برندهای خارجی مثل سامسونگ یا الجی کمی گرانتر است و با توجه به تحریم های موجود خرید از این کارخانه جات کاری غیر ممکن بشمار میرود. هنگامی که قصد خرید کویل گرمایشی داکت اسپلیت را دارید حتما باید به ابعاد،ظرفیت و برند آن توجه کنید.

کویل اواپراتور داکت اسپلیت چیست؟

کویل اواپراتور داکت اسپلیت مبدلی برای ایجاد سطح تمام سرمایشی میباشد که عموما به وسیله انواع گازهای مبرد مخصوص تهویه مطبوع کار نماید.این کویل یکی از مهمترین اجزای اصلی داکت اسپلیت بشمار میرود که در فصول گرم سال کارایی بالایی خواهد داشت.این کویل با نصب در یونیت داخلی اسپلیت سبب تولید هوای سرد و مطبوع با امکان تنظیم درجه حرارتی میباشد.این دسته از مبدل‌های برودتی با نام اواپراتور DX یا انبساط مستقیم شناخته میشوند.طراحی ساختار مدار بندی آنها به دو صورت مدار نیم و فول طراحی میگردد که بسته به میزان توان درخواستی محاسبه میشود.عموما برای ساخت این کویل از لوله های مسی با قطر 3.8 و 5.16 اینچ استفاده میگردد تا تعداد لوله در ردیف افزایش یابد و در ادامه موجب بالا رفتن راندمان سرمایشی کویل شود.

یک کامنت بزار

ایمیل شما منتشر نمی شود ضروری : *