داکت اسپلیت, کولر گازی

تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی

تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی

نوع سازه های مختلف و تنوع ساختمان ها و نیاز ها در زمینه سیستم های خنک کننده سبب شده تا انواع مختلفی از این سیستم ها را شاهد باشیم که هر کدام به نوبه خود و با توجه به توانایی هایی که دارند نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. کولرگازی ها و داکت اسپلیت ها دو نمونه از محبوب ترین سیستم های خنک کننده هستند که در چند سال اخیر در کشور ما متقاضی دارند. تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی چیزی است که این روز ها ذهن بیشتر مردم را درگیر کرده و می خواهند بدانند که این دو سیستم چه تفاوت هایی نسبت به یک دیگر دارند. همان طور که از نام کولرگازی اشکار است دستگاهی دارای دو بخش است که قسمت بیرونی ( کندانسور ) ان معمولا بیرون از پنجره یا تراس نصب می شود این کندانسور توسط لوله کشی گاز فریون به تکه داخلی وصل می شود. ساختار داکت اسپلیت تنها تفاوتی که دارد این است که توسط داکت های زیاد هوای سرد شده یا گرم شده را در تمام فضاهای درون خانه پخش می کند. در ادامه این مطلب تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی را بررسی می کنیم. با ما در نسیم تهویه همراه باشید .

بررسی تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی

تفاوت داکت اسپلیت و کولر گازی از دید هوارسانی این است داکت اسپلیت می تواند چندین اتاق را به طور همزمان هوا رسانی کند در حالی که اسپلیت تنها قادر به هوارسانی به یک اتاق کوچک است. در سیستم داکتی یونیت های خارجی و دامت ها در معرض دید نیستند و تنها چیزی که مشاهده می شود دریچه های انتقال هوا هستند اما کولر گازی معمولا روی دیوار نصب شده و قابل مشاهده است کنانسود هم از بیرون ساختمان در معرض دید است عاملی که سبب می شود تعداد بالایی از ان ها روی یک ساختمان نمای زیبایی به ان ندهند.

صدای سیستم داکتی هم به خاطر وجود فنی بزرگ در ان نسبت زیاد تر است و برای حل این موضوع باید عایقی گذاشت

از لحاظ مقایسه قدرت گرمایش و سرمایش باید عنوان شود که هر دو دستگاه برای به کار گیری در تمام فصول سال هستند ولی قدرت گرمایشی کولر گازی به مراتب کمتر است و علاوه بر مصرف انرژی زیاد باید در کنارش یک عامل گرم کننده دیگر مثل بخاری هم باشد تا از پس گرم کردن فضای خانه بر بیاید. این در حالی است که می توان با افزون یک کویلاب گرم به سیستم داکت اسپلیت از ان در فصل سرد سال هم به خوبی استفاده کرد.

تفاوت تنظیم دما در کولرگازی و اسپلیت کانالی و بررسی تفاوت داکت اسپلیت با کولر گازی

در سیستم کولر گازی به علت وجود یونیت های منحصر به فرد هر سالن و اتاق می توان دما را به صورت دلخواه تنظیم کرد ولی این امکان در داکت اسپلیت به خاطر یک پارچه بودن دستگاه در تمام فضای منزی نیست گرچه با وصل کردن یک دمپر به درچه ها می توان انها را باز یا بسته کرد و میزان هوای ورودی را کنترل کرد اما این کار قیمت داکت اسپلیت را کمی افزایش می دهد.

اما مزیتی که اسپلیت های کانالی دارند توان بالای ان ها در خنک سازی و یا گرمایش سالن های بزرگ است که حتی کولرگازی های قوی هم نمی توانند مانند آن ها بازده داشته باشند.

یک کامنت بزار

ایمیل شما منتشر نمی شود ضروری : *